söndag 7 augusti 2011

Längtan...........

En sån här dag när regnet öser ner så kan man inte annat än längta bort till underbara Grekland. Förra veckan så bokade vi faktiskt en resa, till Karpathos. 
"Karpathos är en av övärldens vackraste och mest spännande öar. Ryktet om denna fantastiska ö har spritt sig lavinartat under senare år. Ingen blir besviken. Det som lockar är fina stränder, trolsk natur och fina bergsbyar. "
 Karpathos har endast 6000 invånare och vi valde att bo i Pigadia som är "Huvudstan/byn". Det är en pittoresk liten by med en vacker strandpromenad och hamn. Vi brukar ju hyra bil och åka runt en del också och det finns mycket att se på denna ö. Något som jag längtar efter är att besöka byn Olympos, byn där tiden står stilla. Byn är byggd på en klippa och där går man klädd som de gjorde på 1700 talet och lever väldigt enkelt. Ska visst vara Greklands mest sevärda by.

Grekland är mitt absoluta favorit resmål, av alla länder jag har besökt så har jag fastnat för detta underbara land. Det trevliga folket, de dramatiska öarna, maten, stränderna, vattnet och lugnet. Ingen stress här inte ! I Sverige gör vi ju inte annat än att stressa, på jobbet och hemma, allt ska gå fort, fort, fort. I Grekland lever man som man bör, man tar det lugnt. Detta kan vara hemskt stressande för oss Svenskar och  man kan lätt bli irriterad på dem, men jag tycker det är härligt. Och så är de ju ett friskt folk också, hjärtinfarkter och stroke är ovanligt bland grekerna.

Nu när jag sitter och längtar efter vår resa den 25:e så tar jag fram alla bilder från våra tidigare resor, drömmer.......................  Anna är snäll och ska bo här hos oss när vi åker och ska ta hand om alla djuren. Annars skulle det inte vara möjligt för oss att komma iväg. Hon kommer att få fullt upp men Susanne och Johanna ska hjälpa henne med hästarna så det kommer att gå bra.

Kameran kommer naturligtvis att få följa med, längtar efter alla underbara bilder man kan ta där. Vi tar med den lilla kameran också som man kan ha på stranden och andra ställen där jag inte vill ta med min kamera.

18 dagar kvar !!!!!!

Här kommer lite blandade bilder från våra resor på bla Samos, Zakynthos, Parga och Kreta.

Klicka på bilderna så blir de större.








3 kommentarer:

  1. Tycker också Grekland är vackert. Många fina bilder som vanligt!!! Hoppas ni får en härlig resa! // Mia

    SvaraRadera
  2. E inte alls avundsjuk, bara så att du vet!! Härliga bilder!!kram

    SvaraRadera
  3. Och T.H längtar efter "sin" resa till Grekland , nästa fredag bär det av......Grekland är undebart! Vet inte vilken i ordningen denna resa har.....Må så gott på Karpathos!

    SvaraRadera