tisdag 15 januari 2013

Bakat bakat bakat !


Min nya köksmaskin har verkligen fått jobba de senaste dagarna. Igår bakade jag ett mörkt bröd som var hemskt saftigt och gott och dessutom väldigt nyttigt , tyvärr glömde jag ta bilder på det men här kommer receptet:

http://www.recepten.se/recept/moerkt_broed.html

Idag har jag bakat Lantligt Valnötsbröd som var helt gudomligt gott:

 http://www.kronjast.se/recept/lantligt-valnotsbrod



Tänk vad degen blir perfekt med min lilla maskin, jag låter den stå och knåda ca 15 min och jag kan göra annat under tiden. Dennis tycker att den är bra också för han får ju provsmaka en massa gott när han kommer hem. Jag har skrivit ut mängder med recept som jag längtar efter att få pröva.

Bakade också semlor idag, semlor är något av det godaste jag vet och jag kan äta dem hur ofta som helst, tyvärr. De blev verkligen supergoda ! och nu har jag semlebullar i frysen så jag kan göra dem när jag vill. Gött göttigöttgött :o)

Klicka på bilderna så blir de större !



1 kommentar:

  1. Åh va allt ser gott ut!! Vilka fina konditorisemlor!! Vilken matmamma du är!!

    SvaraRadera