torsdag 3 januari 2013

Invigning !

Idag blev jag sugen på att inviga min nya fina pärlvita köksmaskin, jag bestämde mig för att baka Ostfrallor. Maskinen skötte sig utmärkt och var smidig att använda. Degen blev betydligt bättre än när man arbetar den  för hand, smidig och elastisk. En mycket bra julklapp som jag är hemskt nöjd med.

Åkte till Habo och handlade och upptäckte att de fått hem Semlor redan, kunde naturligtvis inte motstå dem utan köpte varsin till Dennis och mig. När Dennis kom hem så hade han köpt med sig.... Semlor !!! Så nu stod vi där med 4 semlor. Jag ringde till Marie och Tommy och bjöd hem dem på kvällsmat med nybakta frallor och semla, de nappade på inbjudan och kom . Frallorna var verkligen jättegoda och det var semlan också ! De frallorna kommer jag att baka fler gånger, mmmmm så gott det var !

3 kommentarer:

  1. Dom såg riktigt goda ut.

    SvaraRadera
  2. En sådan maskin har jag också önskat mig men "tomten" tyckte tydligen att jag behövde annat ;-) Dina ostfrallor ser supergoda ut. Nyfiken fråga men i ditt förra inlägg i hagen, visst är det en Tinker som betar? eller är jag helt ute och cyklar?

    Hoppas 2013 blir ett bra år..

    // Razzy

    SvaraRadera
  3. Razzy: Tack för din kommentar !

    Det är vår Tinker Mary som går i hagen o äter gräs !

    Lena

    SvaraRadera