lördag 5 januari 2013

Chili Con Carne


Igår gjorde jag en stor gryta med Chili Con Carne. Det är ju så himla gott, jag gör den på "ursprungsvis", alltså inte med ris och bönor i tomatsås. Jag använder röda bönor och lite vita bönor som jag sköljer bort den sliskiga tomatsåsen från. Mycket vitlök och chili ska det vara också.

Grytan får koka i minst en timma, gärna mycket längre. Ju längre den kokar ju godare blir den. Till den äter vi gott vitlöksbröd, mmmmm ! När jag var i Mexico så serverades Chili Con Carne så och det var ju så gott. Brukar göra rejält mycket så det räcker att frysa in. Gott att ha att ta fram när man jobbat och inte orkar laga mat. Nu bestämde vi oss för att äta den ikväll också så det blev inget till frysen.

1 kommentar:

  1. Åh va de ser gott ut! Blir riktigt hungrig! Jaså du har varit i Mexico? De måste du berätta om sen när vi börjar jobba ihop!!
    /annette

    SvaraRadera