lördag 26 januari 2013

Stifado !

Är nu mitt i jobbarhelgen. Har jobbat några nätter nu med min nya kollega Hilda och det går väldigt bra. Hon är ju inte ny i Hemtjänsten och känner de flesta av våra vårdtagare från sitt arbete på dagen. Vi har haft några riktigt lugna nätter men bara för att jag skriver det så får vi väl igen det inatt. Så brukar det vara :o)

Nu sitter jag här i soffan och är alldeles proppmätt. Vi har ätit Stifado som är så himla gott. Det är en Grekisk köttgryta som kokar i ca 2 timmar, köttet blir så mört att det bara faller isär. I Grytan har man också massor av lök, vitlök, tomat, vin, lagerblad, vinäger, kanel, oregano, nejlika och scharlottenlök. Smaken är fantastisk och kanelen gör den extra god. Tyvärr så glömde jag ta en bild på den men lovar att göra det nästa gång jag lagar Stifado. Bilden har jag lånat på google !



Här kommer några fler vinterbilder från i Torsdags. Klicka på bilderna så blir de större !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar