tisdag 29 januari 2013

Man tager vad man haver !

Jag orkade bara inte åka och handla idag, trots att vi inte hade någonting hemma. Men om man tittar djupt inne i kylen och frysen så har man faktiskt mycket mer än man tror. Det skulle nog gå att slänga ihop middagar för en vecka om man bara anstränger sig lite. Man tager vad man haver ! Det fick jag lära mig av min Mamma som var expert på att slänga ihop en supergod middag av "ingenting" !

Jag hittade ett par påsar med tärnad julskinka i frysen, två korvar, en lök och några halvgamla potatisar. Snoddde ett par mörötter för hästarna också. Det blev till en pytt i panna. En mycket god sådan som jag tillagade i ugnen, smidigt !
När jag fyllde år så fick jag en burk rödbetor och en burk inlagd gurka av Malin, hon jobbar på en gård som är ett dagcenter för utvecklingsstörda. De odlar och tillverkar en massa gott där. Vilket guldjobb hon har egentligen. Dessa passade ju jättebra till pytt i pannan.

Man kan nästan tycka att min blogg håller på att förvandlas till en matblogg men vid den här årstiden kan jag inte hitta något vettigt att ta bilder på mer än maten vi äter, det enda man gör är ju att äta, jobba och sova. Imorgon blir det bullbak så då kommer det nog lite bakbilder istället.





1 kommentar: