fredag 18 januari 2013

Barnvakt

Häromdagen så var jag barnvakt åt Johannas lille Robin 1 år gammal. Johanna ska ju hjälpa mig att rida Doris ibland och för att hon ska kunna rida när det är ljust så passar jag Robin under tiden. Han är en charmig liten kille med humör. Kan bli riktigt sur om han inte får som han vill. Det gick jättebra, jag hade gjort iordning en liten låda med en massa spännande saker i ! Han satte sig i soffan och plockade ur dem en och en, i botten hittade han en gammal mobiltelefon som han inte släppte på hela tiden, han trodde det var tv-dosan och blev riktigt irriterad när tv:n inte reagerade hur han än tryckte på alla knappar.

Johanna red ut på Doris i skogen, Doris första ridtur utan någon annan häst med. Hon är tuff Johanna, Doris ville inte gärna lämna gården och de andra hästarna och det blev en del hopp och skutt och några ordentliga bockasprång. Men Johanna är inte den som ger sig i första hand så till slut fick Doris vika sig och hade skött sig utmärkt på resten av ridturen. Hon är en riktig klippa Johanna !

Robin


Inatt jobbade jag min sista natt ihop med Malin, hon går hem och ska föda barn nu. Det är så tråkigt att inte få jobba med henne mer. Vi har jobbat så bra ihop, det har till och med många vårdtagare sagt. När man jobbar med samma person hela tiden och det bara är vi två så jobbar man ihop sig, allt flyter på så bra och båda vet exakt vad den ska göra. Det känns tryggt både för oss och för vårdtagarna. I en stressad situation behöver man inte diskutera vem som ska göra vad utan det bara flyter på.

Tyvärr kommer det inte bli så med det nya schemat sen, då ska vi jobba med olika hela tiden vilket blir mycket rörigare eftersom alla jobbar och är olika. Jag menar inte att jag inte vill jobba med de andra men jag föredrar att ha det som det är nu. På Måndag kommer Hilda att börja istället för Malin och jag tror att vi kommer funka bra ihop hon och jag, Hilda är en toppentjej. Men jag kommer ändå att sakna Malin jättemycket ! Ska bli spännande att se hennes lilla bebis sen när den kommer.

Malin

2 kommentarer:

  1. Förstår dej fullständigt...det känns alltid så när nåt nytt ska ske...som man inte själv har bett om! Men du ska veta att jag ser fram emot att få jobba med dej!!!

    SvaraRadera
  2. Tack fina Lena. Det känns så konstigt för mig med :-( Det är tomt lixom. Men vi kommer att ses snart igen, vi har ju lite planerat :-)

    SvaraRadera