lördag 23 juni 2012

180. MIDSOMMARMAT

Jag har varit lite orolig för hur jag ska kunna hålla min vikt nu när det är sommar och man äter mycket god mat. Men det har faktiskt gått riktigt bra ! Har ätit ganska mycket gott men ändå i normala mängder och inte "dubbelportioner" som jag gjort innan. Man kommer liksom in i det tänket och vänjer sig vid att inte vräka i sig tills man mår illa.

Igår åt vi ju MIDSOMMARMAT ! Mmmm vad gott det var med sill och potäter ! Efter det en Jordgubbstårta som min syster gjort, den var gudomligt god men jag lyckades ändå att hålla mig och inte ta om.

På kvällen grillade vi fläskytterfile. Jag gjorde potatissallad av potatisen och såserna som blivit över och sallad av de grönsaker som vi inte ätit upp. Riktigt gott var det !

180. MIDSOMMARMAT



2 kommentarer: