fredag 1 juni 2012

94. GRÖNT

Trots det tråkiga vädret så är det i alla fall GRÖNT ute nu. Hästarna går på bete några timmar om dagen för att vänja in sig på gräs, gräset är alldeles GRÖNT med inslag av gula Maskrosor. Riktigt vackert är det, hästarna gär där i hagen som granna prydnader mot det gröna gräset.

Nästa vecka ska vi släppa ut dem dygnet runt på bete, ja alla utan Windy förstås. Hon får fortsätta att äta ett par timmar om dagen eftersom hon sväller upp och blir ett riktigt fetto annars, fara för Fång finns ju alltid med såna hästar och det vill jag inte riskera att hon får. Dumt att chansa !

Kom på att jag bara jobbar nästa vecka också, sen är jag ju långledig och direkt efter det så börjar min semester. Känns lite overkligt eftersom vädret inte inbjuder till att njuta av sin semester men vi får hoppas att det blir bättre snart. Visserligen så behövs det ju regn men det behöver ju inte vara så himla kallt !!!

94. GRÖNT


6 kommentarer:

  1. Så fina sommarbilder...hoppet återvänder om en goer sommar när man ser dom!! Ha en härlig avkopplande semester!
    /Annette

    SvaraRadera
  2. Å det känns härligt att titta på dina vackra bilder en dag som denna!
    +4, regnigt och blåsigt i Stockholm! Fy fy fy!

    och så har jag lärt mig något nytt tack vare dig...fång stod det i texten och hade ingen aning vad det var och då googlade jag....tack till dig och detta suveräna internet...roligt var dag man lär sig något nytt!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder. Det behövs en dag som denna med grått väder, visserligen inget regn för tillfället men det hänger i luften

    SvaraRadera
  4. Grönt, gult, häst.Du har lyckat fånga många bra teman i samam bild :-)

    SvaraRadera
  5. Grönt, gult, häst.Du har lyckat fånga många bra teman i samam bild :-)

    SvaraRadera