tisdag 19 juni 2012

65. FY

FY för lånekameran............ Ja ! Min kära Nikke Nikon har gått sönder igen.............  Den började ju krångla när den bara var ett par månader gammal och sen har det fortsatt. Har varit i butiken med den flera gånger och de har kunnat avhjälpa felet på plats ett par gånger men sist fick de skicka den på reparation. Då var den borta i 5 veckor, ja det tog så lång tid för butiken "glömde" kontakta mig att den kommit tillbaka. Då gick reparationen på garantin som tur var. Sedan har den fungerat och jag har trott att allt varit frid och fröjd men nu hände det igen ! Error som inte går att häva !

Laddad åkte jag till butiken idag, påläst om konsumentköplagen som säger att man har rätt att häva ett köp upp till 3 år efter man köpt en vara om man är missnöjd med den. Det försökte de prata bort i butiken och sa att de skulle skicka den på reparation igen. Jag stod på mig och sa att jag vill reklamera den och häva köpet.....Till slut skulle de i alla fall skicka den för genomgång och se om den blev godkänd för reklamation, om inte så måste jag betala reparation och frakt. Om så är fallet så kommer jag i alla fall att kontakta konsumentverket och se vad de kan göra. Det är väl inte meningen att man ska behöva skicka en nästan ny kamera, som dessutom kostar nästan 10 000 med tillbehör, på reparation om och om igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag sa att jag vägrar åka härifrån utan en kamera, ni måste låna ut en till mig sålänge ! Till slut gick de med på det och gav mig en gammal sliten Lumix som inte på långa vägar tar så fina bilder som min Nikkon. Har tagit lite provbilder och måste säga att jag är mycket besviken ! Snyft snyft !  Min IPhone tar mycket bättre bilder än lånekameran !

65. FY (för lånekameran)

4 kommentarer:

  1. Fy för all teknik innan man kommit på tekniken. ;)

    SvaraRadera
  2. FY! för trilskande butiker.
    Hota med att kontakta en juornalist.
    Det gjorde väninna en gång om en
    bil hon köpt hos handlare söm hade massa dolda fel. Först vägrade han och bara skulle laga.
    När så artikeln kom i tidningen ringde han upp henne och ville helt plötsligt häva köpet....

    SvaraRadera
  3. På dem bara! Så ska det inte vara med en kvalitetskamera för dyr peng!

    SvaraRadera
  4. Det låter helt avskyvärt,stå på dig.

    SvaraRadera