måndag 10 december 2012

Livsnjutare

Det är inte bara jag som ogillar snö och kyla ! Katterna ligger bara inne och sover, de är ena riktiga livsnjutare. De ligger i soffan vid fönstret så de i alla fall kan se ut. De är knappt utomhus alls nu. Tjocksmock ligger på ryggstödet och gäspar, där har han bra utsikt på vad som händer därute. Tallibananen som knappt varit hemma på hela sommaren ligger och päser på en filt. Skrot-Nisse ligger helst på övervåningen, ifall det kommer några otäcka människor han inte känner på besök. De andra går åtmistonde ut och gör sina behov men KisseMamman går bara på lådan för då slipper hon ju gå ut alls. Fru Persson håller sig i stallet för hon vågar ju inte komma in men jag har gjort en fin och varm "övervintringslåda" till henne så hon kan hålla sig varm, där gillar hon att ligga.

Eira däremot går gärna ut i snön, hon måste ju hålla koll på ägorna så att inga oinbjudna rådjur eller rävar kommer på besök. Hon står mest i fönstret och tittar ut. Och Jag, jag ligger mest i soffan och känner mig oinspirerad och trött. Jag gör det jag måste, i alla fall med hästarna men mycket mer blir det inte. Jag drömmer om våren och sommaren, känns ganska långt dit nu ! Kan jag få sova tills dess ???






4 kommentarer:

  1. Åh va jag känner igen mej i det där..."Jag drömmer om våren och sommaren, känns ganska långt dit nu ! Kan jag få sova tills dess ???" Ja tänk om man kunde de? Då skulle man vakna upp 30 kg lättare...ha blivit farmor ;-) husvagnslivet väntade och allt vore SÅ mycket lättare!!Men den som väntar på nåt gott...Annars ser livet som katt ut att vara väldigt skönt oxå! Åtminstone om man bodde hos er! Bättre ställe för djur får man nog leta efter <3
    /Annette

    SvaraRadera
  2. Livsnjutare ja utan att överdriva.

    SvaraRadera
  3. Gör som katterna vet ja, njut av att bara slappa igenom vintern. Om det går... ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis mycket i efterskott! Och många kalas blev det :-))

    oj oj så många kissemissar du/ni har :-))

    SvaraRadera