söndag 30 december 2012

Året som gått !

2012 började ju inte så bra med att Mamma gick bort fredagen den 13:e April. Just när gräset började bli grönt, knopparna började brista och fåglarna började kvittra ! Den tiden som hon älskade mest ! 2012 hann jag inte plocka några vitsippor till henne, det som gjorde henne så glad. Jag fick inte chansen att hämta hem henne och sitta ute i vår trädgård med en katt i sitt knä en varm sommardag och prata om blommorna som hon älskade.

Det är väl det som året har präglats av, sorg och saknad. Jag har inte riktigt kunna känna någon riktigt glädje över det som jag också älskar mest, våren, sommaren, blommorna, naturen och djuren. Naturligtvis så blir det bättre och bättre men saknaden är fortfarande stor. Efter att  ha åkt till henne flera gånger i veckan i elva år, tröstat, vårdat och försökt att förgylla hennes dagar med glädjeämnen så känns det hemskt konstigt, vanan sitter i fortfarande, att man ska göra dessa saker. Hon var sjuk länge och kämpade hårt under dessa år och många gånger har vi trott att hon inte skulle klara mer men vilken kämpe hon var !

Den 1:a December fyllde jag ju också 50 år !!!! Oj  oj oj vilken rolig dag jag fick, så många vänner och släktingar som kom för att gratulera mig, jättekul ! Känner mig inte som 50 men det känns ju att kroppen börjar bli sliten och man orkar inte alls ligga i som man gjort förut.

Domedagen kom och gick, den 21 december skulle ju jorden gå under och jag väntade med spänning ! Men ingenting hände !!!!!!!!!!!!!!

Jag hoppas att 2013 blir ett bra år. Jag ser fram emot våren och sommaren, hoppas på bra väder och kanske en Greklandsresa. Önskar att det växer mycket svamp till hösten och att det inte blir någon vinter. Jag önskar att Dennis, jag, våra djur, vänner och släktingar får vara friska och att det blir en och annan fisketur till sommaren. Hoppas att chefen ändrar tillbaka till vårt gamla schema också för det nya är inte så roligt alls ! Det är allt jag begär för att jag ska vara glad och må bra !

Något nyårsfirande blir det inte för min del för jag ska jobba hela natten, vi ska få smörgåstårta och cider på jobbet så det blir en liten tröst i alla fall  ! Gott nytt år på er alla !

Mamma en midsommarafton för ca 3 år sedan !


Här kommer några bilder från året som gått, bilder på det jag längtar till under 2013 !


Våren


Sommar, sol och gröna hagar !


Fiske


Blommor


Grekland


Grönt

Svamp


Härliga skogsturer


3 kommentarer:

  1. Ja jag hoppas att det nya året blir bättre ! Hoppas du får en lugn nyårsafton ;)) Grattis i efterskott !! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. förstår din känsla av saknad såå väl...man får glädjas åt dom goa minnen man har av dom...är helt övertygad om att man allihop kommer att återses en vacker dag...otroligt vackra bilder du ger oss...man kan känna doften av maskroser...häst...kisse..vovve... tack för att du delar med dej av detta
    /A

    SvaraRadera