torsdag 20 december 2012

Baka Baka liten kaka !

Ja det vet väl alla vid det här laget, att jag älskar att baka ! Igår hade jag en riktig bakdag. Bakade Hålkakor, sirapsbröd, knäckebröd och havrefrallor.Jag stylade ckså om mina vaniljhjärtan som blev över från födelsedagen, doppade halva i chocklad och strödde lite kanel över dem, de blev riktigt goda och snygga. Idag på morgonen gjorde jag även tre st tårtor som jag åkte och lämnade på jobbet, det var som tack för uppvaktningen på min 50 årsdag. Hoppas de gillade dem, jag fyllde dem med päronmousse och chocklad ganasche. Garneringen bestod av chocklad fudge frosting. I ganaschen hade jag också några After Eight som passar bra till päron tycker jag.

Idag gav jag mig på att göra julgodis. Det måste jag göra varje år annars känns det inte som någon jul. Det har vi gjort ända sedan jag var liten och jag tycker det är så roligt. Ska se om jag kan knäppa några bilder på det imorgon. Ja imorgon ska jag också göra julskinka och köttbullar, sen blir det till att städa stallet ordentligt för på Lördag ska vi ha vår traditionella julfrukost i stallet för våra häst-vänner.

Har också hunnit med att få fram lite julpynt, inte så mycket men lite lagom.




3 kommentarer:

  1. Tårtan var supergod!! Så gott att få komma in i värmen och veta att den fina tårtan väntade på att bli uppäten av oss ;-) va energisk du är, bakar, gör godis, pyntar, städar stall...önskar jag hade 10% av din energi!! Kram A

    SvaraRadera
  2. Tack för tårtan, smakade kanongött. Kram Algot

    SvaraRadera