lördag 22 december 2012

Mys i stallet !

Idag var det dags igen för vår traditionella julfrukost här i vårt stall. Som vanligt bjuder vi våra hästvänner och de verkar uppskatta det väldigt mycket. Anders sa till och med att det är årets höjdpunkt. De gamla vanliga kom, en ny deltagare i år och det var Louise. Hon var här igårkväll och idag på morgonen och hjälpte mig att ställa iordning, tack Louise !

Som vanligt åt vi skinka, gröt, köttbullar, rödbetssallad och nytt för i år var julgrans cupcakes som jag gjort och hembakat bröd. Det är såå himla mysigt att sitta i stallet och äta frukost ihop med hästarna som stillsamt står och tuggar sitt hö. De är väldigt intresserade av vad vi gör och verkar tycka det är mysigt de också !

Här kommer en himla massa bilder från frukosten, klicka på dem så blir de större.













Efter frukosten åkte jag och Dennis till Skogskyrkogården och lade blommor till Mamma och Pappa. Det är nu exakt 13 år sedan Pappa så plötsligt gick bort och det är första julen utan Mamma. Det känns fruktansvärt tomt och sorgligt att fira jul utan att ha några föräldrar längre. Pappa älskade ju julen men det var ju också då han dog.

God Jul Mamma och Pappa ! Jag saknar er väldigt mycket !



3 kommentarer:

  1. Så himla mysigt ni har det!

    SvaraRadera
  2. Så jättefint du/ni gjort!! Hästarna uppskattar det jättemycket...sällskapssjuka och nyfikna som dom är!
    Jag tror nog att du kan starta upp ett litet kondisbageri nu...jag blir den förste att handla av dej ;-)
    Ja ingen jul är sig lik längre när inte föräldrarna finns med...man får försöka hitta nya traditioner...men inte lätt alltid när familjer är så splittrade som dom är idag...man får göra så gott man kan...God Jul å Kram på dej/A

    SvaraRadera
  3. vi håller med anders,det är årets höjdpunkt.tackar för en jätte god julfrukost,hälsningar tomtarna i fjällböl

    SvaraRadera