tisdag 25 december 2012

Julafton 2012

Så är den då över, julen och stressen ! Skönt tycker jag ! Vi hade en bra dag trots att det kändes tomt och sorgligt igår. Man känner ju verkligen att något/någon  saknas när det är jul !

Dagen började med 2 1/2 timmes snöplöjning för Dennis så att vi skulle kunna åka någonstans överhuvudtaget. Det hade snöat och blåst rejält på natten så vår väg var helt igensnöad. Sedan åkte vi till min äldsta syster Britt-Marie och hennes Alf för att äta julmiddag. Hon är duktig på att laga mat min syster och allt smakade underbart. Vi tittade också på Kalle Anka där och då slummrade jag faktiskt till lite i soffan. Fick senare en fin bild på detta på mms, hmmmm !





Efter Kalle så åkte vi hem och tog in och matade hästarna, slappade en kort stund i soffan för att sedan åka vidare till Dennis syster i Järnbäcken. Där var hela hans familj samlad och ljudnivån hög på grund av förväntansfulla barn som väntade på tomten. Och tomten kom faktiskt. Det delades ut klappar och alla var nöjda och glada. Jag fick en jättefin hushållsmaskin av Dennis så nu kan jag baka och fixa i köket utan besvär. Snygg var den också !
Snart var det dags för julbord igen, trots att jag inte var så där jättehungrig så lyckades jag trycka i mig en massa mer mat, det är ju så gott !





Nu är julen över och snart blir det nytt år ! Jag ska jobba på nyårsafton så det blir tyvärr inget firande för mig. En sak med att julen är över som är bra tycker jag är att det närmar sig våren. När snön försvinner, det blir ljusare och varmare så blir det så mycket lättare och roligare att leva !


Min fina köksmaskin som jag fick i julklapp av Dennis ! Den blev jag hemskt glad över !


GOD FORTSÄTTNING på er allihopa !

2 kommentarer:

  1. Vilken fin klapp! Slit den med hälsan ;)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Härligt med stor släkt!! Letade febrilt efter bilden med en sovande Lena framför Kalle Anka!! men den kanske kommer senare ;-)
    PS Jag slumrade oxå till just då...kan de ha me åldern att göra??
    /A

    SvaraRadera