lördag 23 februari 2013

AAAAaaaajjjjjjjjj !

Ont det gör ont det gör ont !!!

Jag har blivit tvungen att dra ut en hel del tänder och nu ska jag få några nya implantat. I Onsdags var det operation för att sätta in skruvar i benet. Operationen gick bra men tog några timmar, tack och lov så fick jag lugnande och en massa bedövning så det kändes ingenting och jag blev ganska slö. När jag kom hem så sov jag i 5 timmar och när jag vaknade hade bedövningen släppt och jag hade fruktansvärt ont och munnen och halsen var full med blod. Ingen härlig känsla vill jag säga !



Dagen efter hade ansiktet svullnat upp och jag hade blåmärken på kinderna, ingen vacker syn, såg ut som en flygolycka. Dessutom blev jag förkyld och bihålorna täpptes igen så med det kom huvudvärken också. Har sovit väldigt dåligt på grund av värken och känner mig som en rutten äppelskrutt. Men de sa att om nån vecka skulle det inte kännas något längre ! Det tar ca tre månader innan implantaten vuxit fast i benet, först då kan de sätta dit  de nya tänderna, det ser jag fram emot, då kan man äntligen börja äta ordentligt och även hårda saker som jag inte kunnat på flera år. Just nu är det soppa och mjuk mat, typ potatismos, som gäller ett tag.

Man kan väl nästan säga att jag är ganska van vid sånt här. När jag var fjorton år krockade jag på en moped och slog ut en massa tänder, framtänderna dessutom. Då fick jag genomgå tandläkar-tortyr under flera år innan jag kunde få en fast brygga, så jag har fyra konstgjorda framtänder sedan dess. Slog dessutom ut en tand när jag var liten och gungade gungbräda. Visst är mina tänder riktigt otursförföljda !



Skulle jobbat i helgen, trodde det skulle gå men tandkirurgen sa att jag inte får lyfta tungt och att jag måste vila och ta det lugnt tills de tagit bort stygnen och dessutom så skulle jag inte klarat tre nätter i följd när jag inte kunnat sova och har sån värk. Så där rök minst 1500 spänn på grund av sjukskrivningen. Inte kul !



2 kommentarer:

  1. Uhuu...inge roligt alls...och vad ont du måste ha :-(
    men...inge ont som inte har nåt gott med sig...du kommer att få ett Hollywoodleende efteråt ;-)
    fast...måste säga nåt tråkigt oxå...undrar om det räcker med 1500 minus...jag var sjuk 4 nätter sist...dom drog då 3000...surt...
    /Annette

    SvaraRadera
  2. Ajaj inte så skönt förstår jag :-( hoppas du blir bättre snart!! Kram

    SvaraRadera