måndag 4 februari 2013

Pryor på Axtorp idag !

Idag har jag haft besök av två st pryor i stallet. Det var grannens barnbarn och hennes kompis ville komma och prya hos mig i stallet. Två jättegoa och söta tjejer som går i sjuan, de gillar djur och ville pröva på hur det går till i ett stall. De fick mocka, packa hö, sopa och pyssla med Mary. De var väldigt duktiga och noggranna och verkade tycka det var riktigt kul. Jag hoppas de lärde sig något också !





Tjejerna stannade också kvar och tittade på när jag rakade Marys ben, det var ett tag sedan jag gjorde det så det blev en hel del hår. Tyvärr så blir det inte så vackert men det är nödvändigt för att Mary ska må bra. Hon ska ju egentligen ha stort, långt hovskägg som ju är så vackert.


Klicka på bilderna så blir de större !

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det blev bra, haha. Tänkte på det innan, hade tänkt skicka ett mess å fråga hur de gick men glömde bort det !

    SvaraRadera