lördag 2 februari 2013

En vanlig Lördag !

Idag har det varit en helt vanlig Lördag. När jag vaknade hade Dennis släppt ut hästarna så det var bara att sätta sig framför tv:n och titta på nyhetsmorgon och äta lite frukost. Sedan mocka och pyssla i stallet. Någon ridning blev det inte för det är rena rama skridskobanan i skogen. Johanna skulle ge sig ut och rida på Doris en sväng men hon kom tillbaka ganska snart. Isen var inte det värsta, det var så hård skare på snön att Doris hade blivit alldeles blodig om benen. Inget allvarligt, bara några småsår. Tänk om det kunde bli vår snart så man kan rida ordentligt.

På eftermiddagen åkte vi hem till Marie och Tommy och fikade. Maries son Magnus och hans tjej var där med sin lilla 11 veckor gamla Nellie, så söt hon var ! Det var kul att träffa Magnus och hans lilla familj, det var ett tag sedan jag såg honom.

Fullt upp har det i alla fall varit hela dagen med en massa inplanerade saker som behövdes få gjorda. Känner mig ganska nöjd med denna Lördag då jag nu sitter och slappar i soffan. Mätt och trött, ska se melodifestivalen tänkte jag. Det är ju säkert en massa katastroflåtar med som vanligt men det är bra underhållning och man kan inte hålla tillbaka sina åsikter om det ena och det andra, lite kul faktiskt !



Så här vacker var himlen över Axtorp nu ikväll !



1 kommentar:

  1. Haha, ja vi kommer oxå sitta och bli irriterad på melodifestivalen :)

    SvaraRadera