lördag 25 maj 2013

Fågelsång !

Jösses vad fåglarna kvittrar nu. Det är ett herrans liv i skogen men ett härligt liv ! Det är så skönt för själen att bara sitta och njuta av all den vackra sången, och sedan, kl 19,00 så sätter göken igång. Den galer i ca 2 timmar, underbart ! Ko ko, Ko ko !

Idag bjuder jag på två fågelbilder som jag tagit idag. Det är en Flugsnappare och en Blåmes som sitter på varsin gren och kvidevittar ! Visst är dom hemskt söta ?

Åh vad jag älskar mitt Nikon Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED. Kan man säga att man är kär i ett objektiv eller anses man vara galen då ?
Det funkar hur bra som helst på min nya kamera, skarpa bilder med full zoom. På min D 90 upplevde jag att jag inte kunde zooma fullt om bilderna skulle bli skarpa.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)

"Flugsnappare"



"Blåmes"

4 kommentarer:

  1. Var är bävrarna? :)

    /Anders

    SvaraRadera
  2. Så otroligt vackra bilder! Som taget ur en bok tycker jag :-) klart man kan vara kär i en pryl :-D

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder Lena.
    Fast Blåmesen är en Talgoxe.

    Kram Annika.

    SvaraRadera
  4. Hej ! Fina bilder...men jag håller med Annika - det är en Talgoxe.

    Gunilla L

    SvaraRadera