torsdag 30 maj 2013

Uppvisning !

Idag var det dags för Louise att visa sin lärare vad hon lärt sig i sitt arbete med skolprojektet. Det gick jättebra med riduppvisningen, både Windy och Louise skötte sig utmärkt. Läraren filmade och var imponerad över hur duktig Louise var.
Efter uppvisningen så var det dags för läraren att rida, det hade hon lovat Louise. Trots att hon var livrädd för hästar så höll hon sig lugn. Hon hjälpte till att göra iordning Mary och red sedan en bra stund på banan. Mycket modigt gjort !

Klicka på bilderna så blir de större. Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)



På morgonen var jag ute på Älg spaning igen. Johanna hade sett två älgar här strax intill. Så jag tog min kamera och promenerade dit. Såg inte till dem först men plötsligt så ballrade det till bland träden alldeles intill mig, ca 10 meter från mig, det var älgarna som fått syn på mig. Naturligtvis så sprang de iväg innan jag fick dem på bild. Det var två fjolårs kalvar som verkade ganska förvirrade. De hade säkert blivit bortstötta av sin mamma alldeles nyss, stackarna ! Vad grymma djur är egentligen.

Tog lite andra bilder på min promenad. Blåbärsriset lyser illgrönt nu och är så vackert. Granarna har fått skott och det var nog dom som Älgarna stod och smaskade på.

Åh vad jag älskar alla dessa gröna nyanser i naturen ! Mycket finare än en massa vit snö som jag tycker ser hemskt tråkigt ut !





Dagens gåta är: Hur tror du att den stora stenen har hamnat uppepå den andra stora stenen ? (Stenarna är verkligen  jättestora !)


2 kommentarer:

  1. Vackra bilder :-)

    Svaret på gåtan.. det måste ha med Dennis o göra :-)

    // Malin

    SvaraRadera
  2. Med traktor och skopa,vi kallade den vägen för trollstigen :-)
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera