söndag 5 maj 2013

Störande djur !!!

Jag älskar mina djur över allt annat ! Men ibland kan de faktiskt vara väldigt störande. De senaste dagarna har jag försökt smyga mig på en råbock som står nere i vår hage för att ta lite bilder. Flera gånger har jag lyckats smyga mig ganska nära och varit redo att trycka av, vad händer då ? Jo två gånger kommer katterna springade efter mig, hoppar fram, klättrar i träd och för oväsen. Bocken har då naturligtvis gett sig av ! Ena gången satte hästarna igång att bralla i hagen och en gång började Eira skälla och yla inne i huset för att hon såg mig genom fönstret och inte fick följa med. Alltså inga bilder på bocken !

Idag på morgonen när jag kom hemstod det två tranor på åkern nedanför. Jag rusade in och hämtade kameran och smög mig dit för att upptäcka att de hade gett sig iväg. Denna gången inte på grund av djuren men varför ska det vara så svårt att fånga vlda djur på bild !!!

Tog i alla fall några naturbilder utan vilda djur på ! Färgerna blir ganska intensiva i morgonsolen !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar