torsdag 23 maj 2013

Två små kämpar !

Idag följde jag med mn syster till Göteorg för att hälsa på hennes son Johan, hans fru Lena och deras lille Theo. Theo föddes ganska dramatsikt för fyra veckor sedan, fick snabbt föras till Göteborg för akut operation. Sedan dess har det varit tufft för den lilla familjen, framsteg och motgångar följda av ytterligare operationer men nu verkar lille Theo ha hämtat sig ganska bra, trots att han dessutom har åkt på en elak förkylning.
Han är stark, växer bra och är så himla fin, tänk att få börja sin första tid i livet på ett sjukhus med en massa slangar och annat obehagligt. Lille gubben ! Dessutom väntar ännu en stor operation i Augusti.

Tufft har det även varit för föräldrarna som tillbringat nu fyra oroliga veckor på sjukhus. Det var ju inte så de hade tänkt sig det skulle bli att få barn. Men jag tycker de fixar det förvånansvärt bra. De bor på Ronald McDonalds hus strax intill sjukhuset. Jag är så imponerad över detta hus där föräldrar och familjer till de sjuka barnen får bo. Det  var verkligen jättefint och välordnat. Kämpa på Johan och Lena och Theo ! Allt kommer att bli bra till slut !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o

" Fika på Ronald McDonalds hus"


"Lille Theo på sjukhuset, trött och nyvaken. Men ibland tittade han upp med sina stora ögon och låg och putade med sin lilla pussmun"



Igår träffade jag ännu en liten kämpe när jag var och hälsade på min jobbarkompis Åsa på Ryhov för att ta en fika. Även hon hade en dramatisk förlossning för fem veckor sedan och har tillbringat fyra veckor i Göteborg med operation och allt vad det innebär. För en vecka sedan fick de flytta till Ryhov, närmare hemmet och familjen. För lilla Freja väntar också ännu en operation i Göteborg. Lilla Freja verkar vara ett litet mirakelbarn från början, hon har utvecklats bättre än förväntat. Och tänka sig, när jag kom till dem igår hade de just fått veta att de skulle få ta hem henne på permission och var sååå glada för detta. Kämpa på och släpp inte taget om hoppet Åsa, Patrik, Kevin och Freja !

"Åsa, Kevin och lilla Freja"



4 kommentarer:

  1. Så roligt å höra att det blivit så bra!

    SvaraRadera
  2. Vilka små underbarn Freja och Teo. Finner inga ord. Vill bara krama deras föräldrar som är så starka och kämpar på. KRAM

    SvaraRadera
  3. Otroligt vad starka de små liven kan vara, blir tårögd när man ser hur skört det är.. men tack o lov att allt är stabilt med båda.

    / Malin

    SvaraRadera
  4. Håller tummar och tår för att allt ska gå bra för Freja och Theo !

    Och hälsa gärna Theos mamma från mig , vi gick första året på gymnasiet ihop :)
    *Bobbys matte*

    SvaraRadera