tisdag 21 maj 2013

Övning ger färdighet !

Louise går ju på Barn och Fritidslinjen på gymnasiet, hon har fått välja ett projektarbete som rör fritid och idrott. Louise valde Westernridning ! Jag ska visst vara hennes handledare i detta projekt. Då ingår ridning, hästskötsel, sjukdomar och ja allt som rör hästar och då speciellt westernridning.

Vi har gått igenom det mesta vad gäller skötsel, utfodring mm och har kört en hel del markträning med Windy. Vi har också kört ridlektioner 2 gånger i veckan på Windy. Vi tränar på att få ihop allt som man ska tänka på, skänklar, tyglar, form och eftergift. Det börjar arta sig riktigt bra, Louise är duktig och idag gick det riktigt riktigt bra. Hon kanske tycker jag är sträng men jag vill att allt ska sitta perfekt så jag "övervakar" när hon gör iordning Windy och tjatar när hon rider. Hoppas hon inte tycker jag är alltför jobbig bara !

Nästa Torsdag kommer hennes lärare och då ska hon visa upp vad hon lärt sig ! Det kommer nog att gå jättebra tror jag, vi har ju några gånger på oss att träna innan dess.

Efter träningen bjöd Dennis på fika och Louise myste med Eira en stund i soffan !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)




5 kommentarer:

  1. Sen när ja får rida så kommer ja gärna upp så du kan lära mig! Å tjöta får du, bara ja åxå får fika av dennis :0)

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen Sandra :o)

    SvaraRadera
  3. Gomorron Lena - en liten fråga:

    Hur hinner du med allt du gör - jobb, djur, fotografering och du ska ju även hinna med och ta hand om Dennis !! Du gör säkert mycke mer som jag glömt eller inte tänkt på.
    Ta hand om dig // Gunilla L

    SvaraRadera
  4. Du är inte jobbig ! Du får tjata och tjata och tjata precis hur mycket du vill ! För ibland råkar det du säger åka in genom ena örat och ut genom andra, ofrivilligt. Och jag ska försöka ha med mig hjärnan varje gång ! :)

    SvaraRadera
  5. Så duktig är Louise, och du med Lena!

    Dennis får bjuda läraren på fika med ;-)

    / Malin

    SvaraRadera