tisdag 2 juli 2013

Doris nya kompisar !

Bredvid hagen där Doris går finns det Kossor, det är bara tråden som skiljer dom åt. Doris som är lika nyfiken som en kossa och har gjort dem till sina bästa vänner och använder dem att valla på. När hon sover och äter så står hon så nära dem som möjligt pussar på dem ibland och ser nöjd ut. Men om de flyttar på sig så drar hon iväg, vänder och kommer tillbaka och vallar kossorna utmed staketet. Hon skulle nog bli en riktigt bra kossehäst Doris,, hon gillar det verkligen. Hon verkar se det som sin uppgift nu, att hålla kossorna kvar på sin plats. Roliga Doris :o)

Jag skulle försöka smyga mig på henne och ta lite bilder ! Naturligtvis så såg hon mig bland buskaget och gick genast fram och skulle lukta på kameran, så nyfiken är hon ! Sedan gick hon tillbaka till kossorna och såg till att de höll sig på sin plats !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)


"hör du kossan ! Där borta ska du inte vara, gå tillbaka till din flock"



"Vad gör du där i buskarna matte"




" Håll er stilla"




" Äh ! Jag står väl här och hänger med er då"


2 kommentarer:

  1. Rolig häst du har! Det är nog som du säger att hon har de i blodet att valla kor ;-)
    /A

    SvaraRadera