torsdag 11 juli 2013

Vår nya familjemedlem Birger :o)

Idag har vi skaffat oss en ny familjemedlem, han heter Birger ! Han är inte så sällskaplig, håller sig mest för sig själv, är väldigt aktiv och äter hela tiden.
 Eira flyttar inte på sig när han kommer utan ligger lugnt kvar, Windy blev drabbad av en blandning av rädsla och nyfikenhet. Doris blev taggad till tusen och ville dit och valla honom, men lite skräckslagen var hon allt ändå. Dennis passar honom hela tiden och vill inte släppa honom ur sikte, det ganska roligt ut, först kommer Birger och efter kommer Dennis smygande  ! Dennis är väldigt förtjust i Birger minsann !

Det har tagit hela dagen att få honom att anpassa sig, mycket pyssel. Vi tog lite paus och åkte till Louise och hennes familj där vi var bjudna på middag. Underbart gott med Aborrfile färskpotatis hollandaissås och glass till efterrätt. Det är Louises Pappa som är kocken i huset och jätteduktig på att laga mat. Tack för en riktigt god middag.

Sent på kvällen fick jag upp Dennis på Windy, själv red jag Doris och vi gav oss iväg på en härlig skogstur. Underbart väder men tyvärr alldeles för mycket flygfän. Hästarna skötte sig utmärkt och jag är så glad att Doris har mognat så. Hon är helt cool och avslappnad, lydig och underbart skön att rida på.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o) De flesta bilderna har jag tagit med mobilen så de är inte av så bra kvalitet men det får ni stå ut med :o)


"Middag hemma hos familjen Björnell"




"En härlig ridtur med Dennis"



"Får jag presentera  BIRGER"




5 kommentarer:

  1. Hahaha. .... fan va graner han va den dära birger ;) va häligt med en kvälls tur! Ja får komma en dag å ta en tur med dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag skratta gott åt mej själv när jag förstod vem denne Birger va!! Såg inte bilderna först;-)
    A

    SvaraRadera
  3. "Hästarna skötte sig utmärkt och jag är så glad att Doris har mognat så."

    Jag råkade läsa Dennis istället och tänkte att det är väl inte möjligt :-)

    SvaraRadera
  4. Gött!! Ser ju helt perfekt ut att stå med armarna i kors samtidigt som man klipper gräset :-)

    SvaraRadera
  5. VAD GÖR Dennis nu i stället när Birger har TaGit handarbete

    GUNILLA

    SvaraRadera