fredag 19 juli 2013

Grekisk middag idag !

Åh vad jag längtar till Grekland ! En hel månad kvar tills vi åker till Skopelos och det känns som en evighet.
Satte mig och tittade på bilder från alla våra Greklandsresor och blev sååå sugen på Grekisk mat, jag älskar deras äkta inhemska goda mat. Antagligen var jag grek i mitt förra liv !!!

Så till middag lagade jag grekiska grönsaksplättar, friterade kikärtsbollar med fetaost i, tzatziki, inlagda tomater med rödlök och så blev det några bacon till också. Gissa om det blev gott ? Mmmmmm !!!!

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :o)



 
 
"Skopelos !  Vad jag längtar dit !   ( Bilderna är lånade från google)"
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar också utomlands! Hade vart skönt att åka iväg.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja maten ser inte dum ut!! För att inte tala om bilderna!!! Rena rama paradiset!!!

    SvaraRadera
  3. sitter på Öland och det är gott med Lufsa och kroppkakor också - med mycke lingonsylt.

    När man ser bilderna från Grekland kan jag förstå att du längtar.....men den som längtar efter något gott o s v.....
    Ha det / gunilla L














    SvaraRadera