torsdag 25 juli 2013

Eira i Blåbärsskogen !

En morgon för ett par dagar sedan vaknade jag redan kvart i fem på morgonen !!!  Pigg som en Mört ! Då fick jag rycket och gick ut i blåbärsskogen för att plocka lite bär. Eira hängde på, hon plockar också blåbär. Så fort jag börjar plocka så sätter hon igång också, resultatet blir en blååå tunga och nos. Hon äter faktiskt upp dom också så hon hjälper inte till att fylla burken precis.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)




Det var en underbar sommarmorgon och jag njöt av att vara ledig igen ! När vi kom hem igen så gjorde jag en blåbärspaj, en special med ett recept som jag hittade på själv. Måste säga att den blev hemskt god. Till Pajen gjorde jag en egen påhittad vaniljglass med Marsanpulver i. Den smakade nästan som glass-vaniljsås !




När Malin och Saga kom så fikade vi och åt den goda pajen och glassen. Det var så roligt att träffa Malin igen, det var verkligen längesedan. Lilla Saga hade växt jättemycket och är så himla söt. Vi tog lite bilder på henne, det var ju mitt på dagen och inte så lämpligt ljus men det blev några bra i alla fall.





Nu har jag varit och köpt en ny dator så jag kan blogga och lägga in bilder igen. Det har varit jobbigt att vara utan dator i flera dagar och man inte kan göra det man är van vid.

Här kommer en riktigt somrig bild som jag tog i trädgården häromdan !




2 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder Lena!! Du är så sjukt duktig på att både fota o baka :-)

    / Malle o Sagis :-)

    SvaraRadera
  2. Men äter hon blåbär ?! Vad rolig hon är !
    Fantastisk bild på Malin & Saga ! Sååå fina ! :-)

    SvaraRadera