söndag 7 juli 2013

Ulflyktsdag !

Igår åkte jag , Dennis och Louise till CB Trailcamp i Dalstorp. De hade öppet hus med en massa uppvisningar och annat trevligt. Jag var så nyfiken på den nybyggda natur-trailbanan och den var verkligen fin, fantasifull  och välbyggd. En jättefin anläggning överlag dit man kan åka och träna ha clinics och annat roligt.

Vädret var perfekt och det serverades goda hamburgare och korv. Där fanns också försäljning av westerngrejer. Vi stannade ganska länge och tittade på några uppvisningar. Jättetrevligt !

Jag har mixtrat med bilderna lite så att de ska se lite mer "western" ut !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)








På hemvägen stannade vi i Ulricehamn och åt god glass, hon som sålde glassen hade ingen koll på vad det var för sorter men gott var det i alla fall.
Ännu ett stopp blev det i Drottningstorp där Susanne och Torgil hade en stor Loppis, jag köpte lite smått o gott och vi fick kaffe också.
Nästa stopp var hos Mats på hans Seminstation i Gölhult där vi fick vara med och se på när fem ston insiminerades, spännande. Men Louise tyckte det var äckligt :o)

"Loppis"



Nu var vi trötta så vi åkte hem och vilade ett tag sedan åkte vi till semesterbyn och åt. De har nya ägare där och maten var riktigt god.
 Vidare gick vår resa till Tidaholm för att hälsa på Rickard och Malin, där fick vi också kaffe och en god öl. Klockan var sent när vi kom hem så det blev en lååång dag med många roliga stopp. Louise Mamma ringde vid elva och undrade om vi hade kidnappat hennes dotter !!!  En riktigt rolig dag !

2 kommentarer:

  1. Vilka bra bilder du fick från uppvisningarna, jag sitter här och försöker redigera mina iPhone-bilder till att se så bra ut som möjligt.
    Haha, nej hon som sålde glas var verkligen helt borta !
    Tack för jag får följa med er :-)

    SvaraRadera
  2. Låter som en späckad dag med kul grejer, mycket möten och mycket att se på!! Vem var cowboyen som gick över "bron"? / Mia

    SvaraRadera