lördag 22 juni 2013

Den längsta dagen !

Ja, Midsommaraftonen är ju den längsta dagen på året. Eftersom jag vaknade kl 04,00 på morgonen så blev det verkligen en riktigt lång dag för mig. Vaknade av ett brak, det var Kissemamman som lyckades rymma genom ett öppet fönster och rev då ner ett par blomkrukor också. Eftersom hon ska föda närsomhelst så håller jag henne inne, men det ville hon visst inte vara med om. Hur hon kom ut genom fönstret är också en gåta, det var bara ca 10-15 cm öppet och Kissemamman har ju en jättestor  mage som putar ut ca 10 cm åt varje sida ut från kroppen. Ut kom hon i alla fall men kom tack och lov tillbaka efter ett knappt dygn.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)




Midsommaraftonen firades här på Axtorp tillsammans med Svärmor och svärfar, Jörgen, Min syster Britta och hennes Affe. Vi åt såklart sill och potäter, Mmmm vad gott det är ! Sedan en underbart god Jordgubbstårta som syster gjort. Vi åt och åt och blev väldigt mätta kan man säga !

När alla åkt hem senare på eftermiddagen så lade vi oss i soffan och tittade på en bra film och sen gjorde vi inte ett dugg mer den dagen !



 
 

2 kommentarer:

  1. Finns det något bättre än sill, färskpotatis, gräddfils-sås, jordgubbstårta, öl och naturligtvis snaps ??!!

    Det serverades nog i många hem på midsommarafton.

    Gunilla L

    SvaraRadera