tisdag 11 juni 2013

Tillökning i boet !

På vårt garage har vi en liten fågelholk som aldrig har varit bebodd. Antagligen beror det på att katterna klättrar upp på taket och försöker "fiska" ur holken.

Igår satt jag utanför stallet och filofiserade lite och upptäckte då att det var full aktivitet i holken. Mamma och Pappa Flugsnappare flög i skyttetrafik fram och tillbaka och matade de små. Tänk vad dom jobbar och sliter, flyger iväg efter mat, matar och så iväg igen. Så håller det på hela tiden. Och när den ene flyger iväg efter mat så sitter den andra en liten bit från holken och vaktar, och så turas de om.

 Jag skyndade såklart in efter kameran och teleobjektivet. Lyckades sätta mig ganska nära på en stol utan att de brydde sg. Klick klick klick många bilder blev det ! Och så gick det ett par timmar där då !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)








När jag satt där och passade på fåglarna så kom en liten fjäril och satte sig i gruset precis framför mig ! Visst är den vacker Skogsnätfjärilen ?



1 kommentar: