tisdag 25 juni 2013

Kaos !

Idag har jag bakat hela dagen, då blir det kaos i köket ! Dennis brukar fråga om en tornado har gått förbi ! Som vanligt när jag ska baka så vill jag passa på att baka så många olika sorter som möjligt på en gång. Det är inte att rekommendera ! Den ena degen ska bakas ut just när man håller på med nästa, en plåt ska in i ugnen samtidigt som man värmer degvätskan på spisen vilken alltså blir för varm,  osv osv. Resultatet blr såklart kaos ! 

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag  glad :o)


"Kaos i köket, och då skulle ni se golvet och mig"



Jag bakade Chocklate Chip Cookiees, Kanelbullar och blåbärsbullar. Kakorna blev supergoda och det blev också bullarna. Jag älskar fluffiga, mjuka och saftiga bullar och resultatet blev precis så.


 
 
Så nu är frysen full med gott kaffebröd. Den håller också att bli väldigt full av glass, har nämligen köpt mig en glassmaskin som jag önskat mig i många år. Håller på att göra en massa olika glasssmaker och ställer in i frysen. En dag ska vi provsmaka dem och då får ni se bilder på min egentillverkade glass här i bloggen.
 
 

3 kommentarer:

  1. Inte bra å se sånt här gottigt när man mitt i natten absolut INTE har tillgång till nåt ;-)
    /A

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut! Öppna fik? Carina

    SvaraRadera
  3. Ja - det ser faktiskt ut som en bomb slagit ner i Axtorp - kanske tur vi inte kan se golvet...??!!
    Men det färdiga resultatet ser helt fantastiskt ut...det är så det vattnar sig i munnen. Kanske får man smaka någon gång ?
    Idag är det ju "bakväder" men igår sken ju solen - så då var det ju "gräsklippningsväder" - vilket jag gjorde.

    Ha det bra och sköt om er // Gunilla L

    SvaraRadera