söndag 30 juni 2013

Fiskelycka !

I Fredags åkte vi och fiskade tillsammans med min syster Eva och hennes man Roffe. Vi åkte iväg upp på Hökensås vid tretiden och landade vid Rödsjön. Vädret var perfekt, vindstilla och halvsoligt, inte så bra "knottväder" precis med Dennis hade inhandlat så fina fiskemössor med knott nät till oss så det gick bra ändå. Ibland kom lite duggregn men det var i alla fall varmt.

Det är ju så himla roligt att fiska och jag njöt av varenda sekund. Prövade med mask, bottenmete och drag. Fick en jättefin öring på ca 1 kg på ett gul-orange drag. Jag hade också gjort lite mat som vi hade med oss och Eva hade fått med sig vin. Jättemysigt.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)

" Dennis i fiskartagen, han fick inte ett enda napp på hela kvällen"



"Eva fiskar med håven, Roffes lilla fisk och gott vin"




"Picnic i det gröna ! Pastasallad med Tandoorikyckling och grillade grönsaker"  Jättegott !




"Min fina firre, den största för kvällen"




"En Fiskmås hade större tur än vi ! Den lyckades fiska upp en stor fin Aborre som jag blev hemskt avundsjuk på "




"Vi blev kvar ända till midnatt, då var det mörkt men hemskt vackert vid sjön"

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! :)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härliga bilder du tagit.Kram

    SvaraRadera
  3. Staffan o jag var vid Rödsjön i mitten av 60-talet och när vi skulle hem åkte vi vilse. Åkte in från gamla 195:an och kom ut på Tidholmsvägen mot Blåhult efter att ha åkt i ca 1-2 timmar..!!??

    Nu för tiden är det lättare på Hökensås när vägskyltar kommit upp. Men..det kan va besvärligt ändå.

    Men vilken fin bild på fågeln som tar fisken - helt FANTASTISK och här gäller det att va en mycke, mycke bra fotograf. Trycka rätt o s v. Bra gjort.

    Hälsn till er båda / Gunilla L

    SvaraRadera