fredag 14 juni 2013

Förälskad !!!

Kan man vara kär i två ?
Jag skrev ju för ett tag sedan att jag är kär i mitt teleobjektiv ! Men jag har nu  kommit på att jag är lika förälskad i mitt Macro objektiv !!!    ( Tamron AF 90/28 SP DI Macro). Ett helt underbart macroobjektiv som man kan krypa ända inpå det föremål som man ska fota ! Bilderna blir knivskarpa. Det är så roligt att fota insekter och blommor mm med det. Intressant att se insekterna så nära, då ser man hur de verkligen ser ut. Vissa av dem ser riktigt otäcka ut  !

Ser ni någon som ålar omkring i det höga gräset med en kamera så kan det vara jag för jag kan inte sluta det är ju bara så himla roligt !

En Trollslända satte sig på vår grind häromdagen den satt där länge och jag fick många fina bilder på den. Även en liten fluga kan vara intressant när man ser den på nära håll.

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)









7 kommentarer:

  1. snygga bilder, undrar vad vår herre tänkte när han skapade en del kryp,konstiga saker, kram från Aisi

    SvaraRadera
  2. Åh jösses Lena, vilka fantastiska bilder!

    SvaraRadera
  3. Men guuuuud, vilka häftiga bilder ! Helt fantastiska ! Du borde bli fotograf på heltid ! :-)

    SvaraRadera
  4. Häftiga bilder! // Carina J

    SvaraRadera
  5. Helt suveräna bilder Lena! Jag vet vem jag ska ringa när det kör ihop sig! Kram Mia Wärnbring

    SvaraRadera
  6. Vad tjusigt det blir med rätt grejer.Kram

    SvaraRadera
  7. Woaw....fler bilder Tack!!!/Annette

    SvaraRadera