tisdag 18 juni 2013

Drottningen på Axtorp !

Det är Doris det ! Ja hon heter ju faktiskt Cash Is Queen. Hon har blivit hela 4 år nu, jag glömmer aldrig när hon kom hit, då var hon bara 8 månader gammal och en liten bebis. En väldigt speciell ung dam är hon, nyfiken, tillgiven, kelig och väldigt bestämd. Men är man bara lite mer bestämd än hon är och inte låter henne få övertaget så finner hon sig i det och är en helt underbar häst.

Hon var väl lite si sådär i ridningen ett tag, ville inte alls !!! Men tack vare envisa Johanna så har hon blivit en härlig häst att rida. Johanna rider ju henne mer än jag och är väldigt orädd till skillnad mot mig som är lite feg. Hon har haft många "resor" i skogen med Doris men nu sköter sig damen perfekt. Hon har verkligen gjort underverk med den hästen Johanna.
Tyvärr så är hon inte så förtjust i att träna på banan Doris men vi jobbar på det och det verkar släppa mer och mer. Sista passet på ridbanan skötte hon sig jättebra. I skogen är hon hur lugn och cool som helst, så duktig !

Igår kväll var jag och Johanna ute en långtur, underbart väder, underbara hästar och härliga ridvägar, vad kan man mer begära ! När vi kom hem var Dennis på väg att åka och leta efter oss, han tyckte vi varit borta så länge så han blev orolig. Vi hade visst glömt bort både tid och rum :o)

Här kommer lite bilder på snygga Doris, jag tog dem när jag släppte henne på bete tillsammans med Mary och Fazett. Gissa om hon racade i den stora hagen. Maskrosen i munnen hängde med hela tiden !

Klicka på bilderna så blir de större ! Skriv gärna en kommentar också så blir jag glad :o)







1 kommentar:

  1. Doris är en Pärla !
    kram från Bobbys matte

    SvaraRadera