torsdag 10 maj 2012

256. SCILLA

Tänk att jag inte visste vad det ordet betyder. Försökte slå upp det i en ordbok men fick inget vettigt svar. Sen fick jag se i en annan utmanares blogg att hon lagt in en bild på denna blomma. Då var det bara att jaga rätt på Scillor och ta lite bilder. Hemma kallade vi dem för Vårlök så därför hade jag ingen aning att de hette SCILLA.

Nu är min långledighet slut för den här gången men det är bara drygt en vecka till sen är det dags igen att vara ledig 9 dagar. Härligt, särskilt nu på våren då man kan utnyttja tiden mer och vara ute mycket.

256. SCILLA

3 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt foto på fina vårlökar :-)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Eva om en jättefin bild

    SvaraRadera
  3. Vårlök, scilla, kärt barn har många namn.

    Inser att det finns många läroområden med denan fotoutmaning. Både att jag tränar mig på att fota, utveckla min kreativitet men även lär jag mig mycket om växter, blommor och andra saker jag inta kunde något om tidigare.

    SvaraRadera