måndag 28 maj 2012

84. GETINGBO

Igår var det ju Mors dag ! Som jag aldrig kommer att kunna fira mer, det kändes verkligen jättejobbigt !  Åkte till minneslunden på kyrkogården för första gången sedan Mamma gick bort. Vi brukade alltid köpa Pelargoner och plantera åt Mamma på hennes altan när det var Mors dag. Därför åkte jag och köpte två knallrosa Pelargoner som ju var hennes favoritfärg, bröt av alla blommorna, satte dem i en vas och ställde vid "vårt" lilla träd. Trädet är vår plats där vi lägger blommor och tänder ljus åt Pappa men så nu också Mamma. Det känns bättre att ha en egen plats ! Eftersom kyrkogården är en skogskyrkogård så är det mycket träd där, det var skuggigt över hela minneslunden när jag satte blommorna där. Satte mig sedan på en bänk och tittade på blommorna vid trädet, då kommer en solstrimma och lyser rakt på Mammas pelargoner. Det såg så konstigt ut, det var bara just där som en solstrimma visade sig.

När jag satte mig i bilen bröt jag ihop en stund, saknar henne så himla mycket att det gör ont !
Vi åkte i alla fall till Dennis Mamma med en blomma senare på dagen. Vi satt på deras altan och fikade när jag fick syn på ett litet Getingbo som höll på att byggas. Yes ! Fram med kameran, en bild till fotoutmaningen med tema GETINGBO.

84. GETINGBO


Pelargonerna vid trädet !

5 kommentarer:

  1. Vilken kämpig mors dag du haft. Kramar om!

    SvaraRadera
  2. anar hur jobbigt det är...saknar fortfarande min mor - hon gick bort 1989.

    Ljusstrålen var med dig!
    kramar om//Gun

    SvaraRadera
  3. Vet hur det känns...

    SvaraRadera
  4. Tungt för dig - men ljusstrålen måste ha varit ett tecken.

    Fin bild på Getingboet.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Vet hur det känns. saknar min mamma också.

    SvaraRadera