söndag 8 juli 2012

142. KLÄNGIG

Jaha ! Nu ösregnar det igen. Jag vet att jag klagar men det bryr jag mig inte om. Har nu haft 4 av mina 5 veckors semester och uppskattar att jag haft ca 5-6 soliga dagar. Mig gör det inte så mycket att solen inte skiner, det får gärna vara mulet men det ska vara varmt på sommaren. Så de dagar solen inte skinit har det varit kallt, ca 10 grader. Nu sista veckan har det ju blivit varmare men det har ju ösregnat nästan varje dag. Blir galen och deprimerad !!!!!!

Nu till temat ! Har tagit en bild på vår Humle som växer på baksidan, den är verkligen KLÄNGIG ! Har klippt den många gånger men den är otroligt snabb på att växa till sig igen. Nu håller den på att växa över hela gäststugan ch växer in framför dörren. Så nu är det dags att ta fram sekatören igen.

Om ni tittar uppe i vänstra hörnet på dörren så ser ni också ett stort getingbo, det finns en närmare bild på det också !

142. KLÄNGIG




5 kommentarer:

  1. Tänk vilka små "konstverk"
    getingbon är egentligen.
    Snygg bild

    SvaraRadera
  2. Jag avundas dig inte, förstår att du gnäller lite på vädret. Själv har jag mina semesterveckor framför mig.
    Getingboet är så fint på bild.

    SvaraRadera
  3. Snyggt fotografti på den snabbväxande humlen. Har hört att den skena iväg 7-8 meter.....

    SvaraRadera
  4. Tyvärr är vi alldeles för beroende av lite värme i detta land, men det är inte så konstigt när det är vinter typ 9 månader om året, så under semestern vill man i alla fall ha varmt och skönt. Så jag förstår dig helt och fullt

    SvaraRadera