måndag 9 juli 2012

25. BLÅKLOCKA

Som dagens tema valde jag BLÅKOCKA ! Har så vackra stora  blåklockor i en rabatt, där växer även vita blåklockor.

Nu har jag äntligen röjt färdigt i rummet på övervåningen, där var ju fullproppat med saker som har stått där sedan vi flyttade in för 5 år sedan. Fyllde ca 25 bananlådor med saker och kom på att det skulle vara kul att ordna en loppis. Det finns ju mängder av saker i alla våra utrymmen som vi inte använder, fast det är fina saker kan man ju inte spara på allt, massor av kläder har jag också sorterat ut plus en del möbler.  Marie och jag pratade ihop oss eftersom hon också har en massa saker som hon behöver bli av med. Vi ska ordna en loppis här hemma i stallet om ett par veckor. Ska bli jätteroligt ! Hoppas det kommer något folk bara.

Nu har jag också kommit på att rummet däruppe ska bli kombinerat gästrum och pysselrum. Jag ska ha två skrivbord och 2 sängar där. Då kan jag ha alla mina pysselsaker, symaskinen och annat framme utan att behöva plocka fram och plocka bort. Jag ska också sova däruppe när jag jobbat natt och Dennis är hemma så han slipper gå på tå för att inte väcka mig.

Men det måste ju bli lite mysigt också, jag vill bli av med den där bastukänslan som blir när det bara är panel så nu håller jag på och målar det vitt. Ni kommer att få se före och efter bilder när det är klart.

Men nu till dagens tema:

25. BLÅKLOCKA



1 kommentar:

  1. Börjar med att säga så vackra bilder på dina blåklockor.

    Det låter helt perfekt att ha ett eget pysselrum...jag har det också men det är nog inte lika stort som ditt eftersom det inte får plats med någon säng där...men jag har alla mina garner, tyger, symaskin, broderigarner, målargrejer, skrot och korn och jag vet inte allt där...städade innan semestern och kastade en hel del, men rummet är liksom fullt ;-))

    SvaraRadera