lördag 14 juli 2012

276. SMULTRON

Idag har vi gjort iordning i hagen dit vi ska flytta hästarna imorgon. Jag gjorde flera positiva upptäckter där. Hittade mängder av SMULTRON och kantareller. Skyndade mig naturligtvis att rädda dem från att bli nedtrampade av hästarna.

Plockade en stor burk SMULTRON som jag änvände till att baka smultronmuffins av. Bra att ha i frysen och ta fram när man ska göra cupcakes. Tänker mig smultron-cupcakes med vit chocklad-frosting tex Mmmmm !

Kantarellerna plockade jag ju såklart också plus att jag gick över resten av ägorna så det blev en stor korg med stora fina kantareller.

Igår när jag lämnade min kamera bad jag att få låna en kamera som var bättre än den lånekamera jag fick sist. Lånade en liten kompaktkamera som tar jättefina bilder den har många spännande funktioner och fungerar riktigt bra.

276. SMULTRON

2 kommentarer: