måndag 30 juli 2012

143. KLÖVER

Ja vi fick in mycket KLÖVER på Loppisen minsann. Men bilden visar en annan slags KLÖVER.

Nu ska ni få höra: Jag har stridit hela dagen om min kamera. Till slut tröttnade jag på den ointresserade personalen på Media Market och mailade Nikon direkt. Jag uttryckte tydligt mitt missnöje över hur ärendet har hanterats och krävde genast ett svar på om de godtar mitt krav om att häva köpet. De var mycket trevliga och tillmötesgående och erbjöd mig en fabriksny likadan kamera, jag avböjde och sa att jag inte vill ha den modellen igen eftersom jag haft så mycket problem med den. Jag krävde också ersättning för utlägg, bla har jag kört sammanlagt 80 mil fram och tillbaka i ärendet. Jag har dessutom inte haft en kamera på hela sommaren och varit mycket besviken och frustrerad.

Senare kom ännu ett mail från dem där de erbjöd mig en ny Nikon D7000 och jag behöver inte lägga några pengar mellan.... Ojdå ! Det lönar sig att strida ibland. Jag gick på dem rätt hårt idag och det behövdes visst för att det skulle hända något. Nu blir jag glad igen !

143. KLÖVER


6 kommentarer:

  1. Blandning mellan vit och rödklöver? ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Skönt att det löst sig med kameran. Tråkigt med allt jobb du haft men lösningen var ju inte helt fel!

    SvaraRadera
  3. Skönt att det löser sig med kameran.
    Jag säljer också lite på loppis. Blir väl inga höjdarförsäljningar men det betalar iallafall bordet plus lite till.
    Tycker det är en kul grej. :)

    SvaraRadera
  4. :) Heja du :)) YES! Så ska en slipsten dras ;)

    SvaraRadera
  5. Läckra klöver som passar alldeles utmärkt till ditt inlägg. Att strida för en sak eller framför allt vända sig någon annanstans eller högre upp i beslutskedjan brukar löna sig. Supergrattis!
    Med tanke på vad som varit så är detta det minsta de kan göra!

    SvaraRadera