söndag 29 juli 2012

176. MARKNAD

Vårt stall har förvandlats till en MARKNADsplats !!!  Marie och jag bestämde oss för att äntligen ha en Loppis som vi pratat om så länge. Jag har ju röjt på vår övervåning och gissa om det blev mycket grejer ! Passade på att rensa lite överallt och hela stallet blev fullt med saker.

Vi hade bara tänkt att ha loppisen igår men det blev ganska mycket saker över så vi kör idag också, men nu med halva priset på allt. Det blev en lång dag igår mycket folk kom och vi sålde jättemycket. Vi hade också kaffe och hembakad kaka och det var uppskattat. Det kom så många härliga människor och vi hade jätteroligt. Dennis och Tommy engagerade sig hela dagen och jag tror de tyckte det var roligare än vad vi gjorde prata med folk det gillar dom ! Vi bjöd också in några barn att sälja leksaker och de var så duktiga och goa, de tog det här på fullt allvar och höll ut hela dagen, trots att de var trötta och rastlösa !

En jätterolig grej att ha loppis !

176. MARKNAD





3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé för att rensa ut lite hemma! Och det skadar ju inte att man har trevligt under tiden heller :)

    SvaraRadera
  2. Ja vad fiffigt! Längtar efter att få rensa upp i förråd och andra utrymmen, men jag är i numerärt underläge gentemot "hamstrarna" i familjen...

    SvaraRadera
  3. Oj jag ser några burkar som jag skulle ha köpt!

    SvaraRadera