söndag 8 juli 2012

96. GYLLENE

Idag har jag plockat årets första skörd av kantareller, skogens GYLLENE guld ! De växte utmed kanterna vid skogsvägarna i mängder. De har kommit ovanligt tidigt på mina ställen men inne i storskogen syns de inte till ännu. Åkte en sväng med bilen med huvudet hängande ut genom rutan. Jag blir lite galen och tvärnitar när jag får se kantareller. Roligt är det i alla fall. Tyvärr så blev jag helt sönderbiten av knott och blinningar, hela ansiktet svullnade upp och sevd och kliade. Vad ska vi med dem till egentligen ???

96. GYLLENE

7 kommentarer:

  1. Oj vad många det är som hittat kantareller redan. Undrar om man kanske ska ta sig en tur i skogen

    SvaraRadera
  2. uj uj uj sååå gott!
    Min sambo var ute en sväng efter Sörmlandsleden och hittade också...nu är jag på gården i Lappland och jag hoppas att det blir kantareller här också innan jag åker ner till Tumba igen. Här växer de precis vid trädgränsen vid fjället...

    SvaraRadera
  3. Jo, de där som äter på en när man går ut... de kan man undra vad de är bra för!
    Bästa bilden på Gyllene :) Gott val ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, skogens "guld"! Mums va gott!

    SvaraRadera
  5. Förgyller det mesta med sin smak, men kanske godast bara med smör. :)

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen skogens guld, vilken bra storlek det ser ut att vara på dina mina var betydligt mindre.

    SvaraRadera
  7. Vad gott!! Jag är värdelös på att hitta gula kantareller...:-/ Och det är ju typiskt eftersom dom är godast!

    Fint fotat!

    SvaraRadera