tisdag 3 juli 2012

199. NJUTNINGSBART

Nu på semestern har jag fått dille på att baka cupcakes. Hamnade av en slump på en blogg med en massa fina bilder på sådana och blev sugen att försöka. Bara för att de är vackra ! Så jag har exprimenterat med lite olika muffins och olika frostings. Det är jättekul men det märks att det krävs en hel del övning för att få dem snygga.

Häromdagen gjorde jag chockladmuffins med frosting gjord på nutella, det var verkligen NJUTNINGSBART ska ni veta. Tro nu inte att jag vräker i mig cupcakes, jag bjuder bort de flesta och äter inte så många själv. För mig ligger den mesta njutningen i att baka dem.

Hittade flera härliga bloggar med recept och vackra bilder på cupcakes:

http://www.heavenlycupcake.se/

http://www.callmecupcake.se/

http://dromkaka.blogspot.se/

Idag bakade jag chockladkladdmuffins med creme cheese frosting och gjorde rosor av sockerpasta. Sen dekorerade jag dem med lite pärlor och glitter, det var också NJUTNINGSBART ! Här kan ni se resultatet. Tyvärr blev frostingen alldeles för lös så det blev inget fint mönster när jag spritsade den.

199. NJUTNINGSBART



10 kommentarer:

  1. Åh vad det såg gott ut! Nu blev jag sugen, får nog baka några i helgen!

    SvaraRadera
  2. En njutning för ögat är det ju helt klart! Skulle inte ha något emot att prova ne heller :)

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj nuuuu så här sent blev jag fikasugen! När mina barnbarn är liiiiiiitet större ska jag starta dessa bak tillsammans med dem...men klart jag kan ju träna litet innan :-)
    tack för länkarna

    SvaraRadera
  4. Fina du har fått till. Ska också gå in och titta på länkarna och kanske pröva

    SvaraRadera
  5. Jösses ett litet konstverk i sig.

    SvaraRadera
  6. Oh va fina!!! Rena rama bröllopskonstverken!!!
    /Annette

    SvaraRadera
  7. åhh vad duktig du är.ser jättefina goda ut.

    SvaraRadera
  8. Vacker! Säkert mycket god också ;)

    SvaraRadera
  9. Imponerad! Väldigt fint hantverk :-)

    SvaraRadera