måndag 20 augusti 2012

154. LANDSKAP

Idag har vi varit ute och åkt bil på öns hela 2 mil långa väg. Det fanns lite avstickarvägar också som tog slut men vi hittade fantastiska utsikter och vyer på de vägarna. Tilos har ett underbart LANDSKAP, inga träd, bara kryddväxter och ser ut lite som ett månlandskap men otroligt vackert !

154. LANDSKAP



Vi hade några delmål med bilturen, bland annat huvudbyn uppe i bergen, den övergivna byn där det var riktigt mystiskt och mysigt, Eristos Beach där vi tog ett dopp och så klostret högt uppe i bergen. Allt var väldigt sevärt och trevligt. Kommer att berätta mer om dessa platser senare och knyta dem till ett tema.

Nicke har skött sig utmärkt och jag har tagit mängder med bilder. Ni kommer att få se många av dem framöver. Nu är vi trötta och slitna av värmen, ska ta en dusch, vila lite och sedan gå in till byn för att äta något gott. På tal om att äta så åt vi lunch idag på världens mysigaste "hemmaresturang", indigrienserna plockades i trädgården till de tradionella grekiska rätterna de lagade. Den godaste grekiska mat jag någonsin ätit och de trevligaste ägarna vi nånsin träffat. Mer om den resturangen och maten an annan dag.

Vi har fått trevliga grannar nu också, ett par som håller på med hästar och har en liten gård. Härliga människor !

7 kommentarer:

  1. Landskapet påminner om Lanzarote tror jag...

    SvaraRadera
  2. Hej Förstår att ni njuter i fulla drag...härliga bilder...en vecka går fort och snart är du tillbaka här hos oss på jobbet med ny och frisk energi! Hälsn Annette och Maria

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni verkar ha det! Skulle göra vad som helst för att få åka iväg jag med :) /Sophia

    SvaraRadera
  4. jösses vilket ställe ni är på. Underbara bilder! /johanna

    SvaraRadera
  5. hej Lena O Dennis ser underbart ut. Undrar om jag kan få med min käre make??? kram Aisi

    SvaraRadera