fredag 17 augusti 2012

219. PLÅSTER

Dagen började med att jag klippte mig rejält i ett finger när jag skulle klippa bort en lapp från mina nya sandaler. Riktigt djupt blev det också, det sprutade blod i en timme och jag fick lägga tryckförband på. Skulle nog behöva sys men sånt har jag inte tid med nu. Har lappat ihop fingret med ett PLÅSTER så det ska nog gå bra !

OBS ! klicka på bilderna så blir de större !

219. PLÅSTER



På morgonen hade jag tänkt att gå en fotosafari vid 5 tiden, har ju inte sovit så bra sedan jag fick min allergichock men inatt har det avtagit och jag sov hela långa natten ända till 07,00. Då ångade jag iväg till byns enda bagare och köpte nybakat bröd som vi åt till frukost. Så himla  gott ! Sedan blev det stranden fram till lunch, tack och lov finns det både parasoller och träd som man kan söka skugga under för det är hett på dagarna ! Underbart att bada i havet, gör gott för mina blemer och sönderkliade sår på kroppen.

Lunch åt vi på hotellets taverna. Jag gillar ju att testa en massa olika inhemska rätter så idag prövade jag en Tilos special, Baby-räkor och en grekisk salllad till som vi delade på, Dennis åt omelett som vanligt. Räkorna smakade underbart, med skal och allt !


På kvällen gick vi för att hyra en bil för morgondagen och åka de hela 2 mil väg som finns på ön men det fanns inga bilar till imorgon, vi får försöka på måndag igen. En kall Mythos på torget smakade inte så dumt, ägarna till baren hade barnkalas där för sin lille son så det hamnade vi mitt i ! Intressant !
Vi uppsökte en resturang som ska vara den bästa på Tilos ! Jag tog dagens special som var Stifado och det var den godaste Stifado jag ätit någon gång i Grekland ! Underbart ! Dennis åt en grilltallrik med mixat kött och korv av alla de slag ! Mycket mat-prat blev det visst idag !
Tilos är verkligen en ö för avkoppling ! Här är väldigt lugnt och gemytligt och man njuter av varje sekund ! Nu 32 grader kl 22 på kvällen !


5 kommentarer:

  1. Ni har det bra ni ! Sola, bada och ät lite god mat åt mig också ! :-)

    SvaraRadera
  2. Ni har det RIKTIGT varmt alltså. Tur att havet finns :)
    Stifado! Mmmm....
    Njuter av dina bilder!
    Ha det fortsatt gott ;) ... och bra!

    SvaraRadera
  3. Låter riktigt dramatisk om ditt finger tur att det finns plåster.

    SvaraRadera
  4. Åh STÌFADO -jag blir alldeles tokig!!MUMS!

    SvaraRadera
  5. Härligt! Klart man ska äta maten som erbjuds i landet man är...
    tur att plåster finns...

    SvaraRadera