onsdag 29 augusti 2012

92. GRÄND

En dag i Grekland hyrde vi ju en bil och tog oss runt på öns hela 2 mil långa väg. Vi åkte till öns huvud-by som heter Megalo Chorio,  en liten by som klättrar upp på ett berg. Längst upp på berget ligger en fästning, jag zoomade in den och lyckades få med 3 örnar som cirkulerade ovanför på en av bilderna.  Det var en sömnig by,, med en och annan mysig GRÄND. Mycket blommor klättrade på husen och från byns enda taverna hade man en otrolig utsikt över en bukt och havet med berg runtomkring. Vi satte oss där och tog en öl och njöt av den vackra vyn.

OBS ! klicka på bilderna så blir de större

92. GRÄND


Vi gick runt och tittade på byn men det var hemskt varmt så vi satt en bra stund på tavernan och svalkade oss i skuggan och en kall Mythos förstås. Här kommer lite fler bilder från byn ! Jag är jättenöjd med min D7000, den tar otroligt fina bilder. Men jag behöver träna på den lite mer innan jag lärt mig alla finesser, den är ju lite mer avancerad än D90.





5 kommentarer:

  1. Det skönt klassiska blåvita. Vackert! Och alla blommor :) Som vi har i blomkrukor här :)
    "Megalo Chorio" betyder Den stora Byn ;) Det låter som om de antingen var sakliga eller (och?) har humor ;)

    SvaraRadera
  2. Liknar lite husen i filmen "Mamma Mia" :)

    SvaraRadera
  3. Åh härliga Grekland , snart är man där!!!

    SvaraRadera
  4. Typiska Greklandsbilder. Härligt :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt - så där som man upplever att det är!

    SvaraRadera