tisdag 14 augusti 2012

231. PÅ MITT BORD

Nu är det packning på gång ! Resväskorna står PÅ MITT BORD i matsalsrummet och de börjar bli fulla nu trots att det finns mycket kvar att packa ner. Att man alltid ska ha med sig för mycket grejer !!! Imorgon åker vi till Tilos i Grekland, det ska bli så himla skönt att få komma iväg oc koppla av, bada och äta god mat ! Det är ju enda veckan semester Dennis har och vår enda semestervecka tillsammans i sommar.

Ett tag trodde jag faktiskt att vi skulle få avboka resan eftersom jag fick återfall av allergichocken och fick åka in till akuten igen. Men nu ska vi i alla fall åka och jag får väl försöka härda ut men det borde ju vara på tillbakagång nu.

Äntligen ar jag fått min nya Nikon D7000, den kom igår så jag har inte hunnit ta några bilder med den men den ska ju med till Grekland så det kommer. Det är ju en hel del finesser att lära sig på den som inte fanns på min D90. Det blir till att träna med den i grekland. Köpte även en ny "reservkamera" igår, att ha med på stranden och vid andra tillfällen när man inte kan ha med den stora Nikonen. Det blev en liten kompaktkamera som heter Sony Cyber Shot DSC HX20V. En otrolig liten kamera med massor av finesser och 20x optisk zoom, den tar fantastiska bilder. Vår gamla reservkamera var 15 år gammal och sliten och även riktigt antik om man ser till utvecklingen.

Nej nu måste jag fortsätta ! Det är mycket som ska göras innan vi åker. Vi måste ju även förbereda för alla djuren och de människorna som ska bo är och ta hand om dem när vi är borta.

Håll koll i bloggen för jag kommer att lägga in bilder från Tilos när vi är där, förhoppningsvis med teman !

231. PÅ MITT BORD



Satt och testade lite olika inställningar på den nya reservkameran igår när Johan och Johanna var är. Det fanns en iställning som förskönar ansiktet vid porträtt, liksom förskönar hudtoner och annat ! Testade det på Johan och se vad mycket bättre han ser ut :o) Johanna som sitter i bakgrunden är ju redan så skön så sådana inställningar behövs inte på henne !



Min nya Nikke Nikon !


5 kommentarer:

  1. Kolla så Dennis får med sig sina trätofflor:)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med nya kameran och ha en skön semester

    SvaraRadera
  3. Ujujuj, nu har jag dreglat lite över bilden på nya kameran ;) Jag är fortfarande imponerad!
    Önskar dig en riktigt skön semester :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en riktig skön semester

    SvaraRadera
  5. ha det gött! och Nikke Nikon är bäst! ;-))

    SvaraRadera