söndag 12 augusti 2012

251. RÖD

Jag är RÖD ! Inte så röd som igår men ändå RÖD !

I fedags morgon tyckte jag att det kliade lite överallt men det gick ganska bra hela dagen. Sen på natten när jag jobbade så blev det bara värre och värre. Förvarnade min arbetskamrat att om jag höll på att få en allergisk chock så kunde hon släppa av mig vid ambulansen som finns alldeles intill vårt jobb. För ca 15 år sedan så råkade jag ut för det ! Då av pencillin, sedan dess har jag bara fått äta antibiotika och det har gått bra, tills nu ! Har ätit antibiotika i två veckor och nu slog det till.

Framåt morgonkvisten på jobbet blev det bara värre och värre, till slut svullnade ögonen och på vägen hem även läpparna lite. När jag kom hem såg jag hemsk ut, alldeles illröd och fläckig på hela kroppen och huden svullnade upp och blev rugglig. Det kliade så jag fick riktig panik, hade kunnat ta en vass kniv och klia med. Dennis skjutsade mig genast till Akuten och då hade jag kliat mig så jag blödde och ögonen var som pingisbollar.

Fick sen massa mediciner och fick stanna kvar hela dagen och natten. Nu är jag hemma, det är ättre men jag ser fortfarande hemsk ut och det kliar en del. Är jättematt och trött av alla mediciner så jag sover mest.

Fick order om att inte steka mig i solen när vi åker till grekland men det brukar jag inte göra, ligger mest under parasollen på stranden. Jag kommer att bli ursnygg i bikini , eller hur ?

251. RÖD  (dålig bild)

6 kommentarer:

  1. Fy, det är inte alls roligt med allergichocker.
    Det kan jag få om jag äter kiwi, vissa gånger räcker der med att sitta brevid nån som äter det.
    Det kliar inne i munnen, i läpparna, tungan blir alldeles kliig och tjock och svalget svullnar....
    Krya på dig...

    SvaraRadera
  2. Stackare ! Hoppas verkligen du blir bättre nu till resan !

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara ana hur hemskt det där är....är nog inte "bara" en liten allergichock när de behåller dig kvar på observation.
    Håller tummarna att du kryar på dig snabbt så att du kan njuta av din semester!

    SvaraRadera
  4. Men fy! Stackars dig! Hoppas du kan njuta av din resa.

    SvaraRadera
  5. Usch stackare. Hoppas verkiligen du blir bättre till resan

    SvaraRadera
  6. Vad otäckt stackars dig, hoppas på bättring.

    SvaraRadera