torsdag 1 mars 2012

167. LÄDER

Lukten av LÄDER är ju ganska underbar ! Westernsadlar är ju gjorda av mycket läder, de är tunga också. Väger drygt 20 kg gör de. Var och fotade Maries sadel häromdagen eftersom hon skulle sälja den. Den är handgjord i USA av American Saddlery. En riktigt fin sadel. Nu ska hon byta för hon tycker den börjar kännsa för tung att slänga upp på hästryggen.
Samma gjorde jag för ett par år sedan, bytte till en lättare sadel. Antagligen börjar vi bli riktigt gamla eftersom vi tycker att det blir för tungt att sadla hästarna, kärring-varning. Jag köpte en ny sadel som är lite mer rundskuren och väger 8 kg mindre än den jag hade innan.

Men visst är de snygga de här westernsadlarna som är gjorda av riktigt fint LÄDER. Men ack så dyra !!!!

167. LÄDER 

Maries sadel !



Min sadel !

5 kommentarer:

  1. Jag älskar kvalitén på dina bilder, man kan zooma in hur mycket som helst och bilderna är ändå jättebra! Så jag undrar, vilken kamera använder du och vilket/vilka objektiv? Vore också kul att få veta lite fototips, gillar också att fotografera men har fortfarande mycket kvar att lära. Riktigt intressant och färgstark blogg som är rolig att läsa!

    SvaraRadera
  2. Snygga och - gissar jag - riktigt bekväma. Har aldrig suttit i någon.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack för dina fina ord om min blogg och mina bilder. Jag har en Nikon D90 med 4 olika objektiv

    1. AF-S 18-105/3,5-5,6G ED VR DX (normalobjektiv)

    2. AF 70-300/4,5-5,6G AF-S ED VR (telezoom)

    3. Tamron AF 90/2,8 SP DI Macro New till Nikon ( Macro)

    4. AF 50/1,8D (Porträtt mm)

    Mitt tips är att fota, fota och fota. Hitta din egen stil och träna så mycket du kan.

    Charlotta: Dom är riktigt bekväma, du borde testa.

    SvaraRadera
  4. visst är det kärring varning,barbacka eller ny sadel,det blev ny sadel.

    SvaraRadera
  5. Snygga bilder. Och vilken läcker sadel och framförallt stigbygel.

    SvaraRadera