tisdag 14 februari 2012

164.LUGN

Ikväll har Skrot-Nisse verkligen varit LUGN. Trött och vinglig efter kastreringen. Jag har varit hos veterinären med honom och gjort honom omanlig!!!  Stackars liten så eländig han var efteråt. Jag blev lite orolig eftersom han inte vaknat när jag kom hem, han fick ju en uppvakningsspruta. När jag kom in var jag beredd på att göra hjärt o lungräddning på honom. Satte ner buren i hallen och öppnade den, han låg kvar exakt som jag lagt honom hos veterinären. Så kom Eira och stack in huvudet och luktade på honom, vips så vaknade han.

Han orkade inte röra sig så jag tog bort dörren till buren och  satte den i soffan. Där låg han länge länge med huvudet utanför, så LUGN, vilket ju är väldigt ovanligt !. Efter ett tag så vinglade han iväg till lådan och kissade, där somnade han också. Fick bära honom tillbaka till soffan. Först nu har han börjat pigga på sig och till och med lekt lite tamt.

164. LUGN



2 kommentarer:

  1. Gud vilken sötis <3 hade glömt hur sega de blir efter en op. Hoppas han e mycket piggare idag :-)

    SvaraRadera
  2. men vilken slöis...men ack ack så söt!

    SvaraRadera